Fröken har varit på kurs i huvudstaden. Lyx för en högstadielärare, särskilt efter att jag sett notan i bokningsbekräftelsen. Märkligt vad saker får kosta i näringslivet. Kursen var bra inget tal om det, men tusentals kronor för en introduktion, i Dreamweaver CS4. På skolan får vi inte kosta någonting. Roligt att träffa människor från andra delar av arbetsmarknaden med helt andra erfarenheter. Majoriteten kvinnor med arbeta av typen VD-assistent (kan det heta så) på ett mindre företag. För flertalet på kursen var målet att så småningom kunna hålla igång och uppdatera en företagshemsida. Vi tittade på ett par sidor och det slog mig hur viktigt det är hur man formulerar sig. Syftningsfel underlättar verkligen inte förståelsen. "N.n är för det mesta VD och styrelseledamot." kunde vi läsa.

Tack mamma och pappa för att ni gav mig ett språk och lusten att läsa! För mig finns ingen bättre gåva.

Hursomhelst fick Frenne slita hårt. Jag har en lång väg att gå för att skapa mig något slags datoranvändarvana. Jag saknade Karin bredvid, som ger mig mod. Lärdomen blev lite grunder i att bygga en enkel hemsida. Gick stärkt därifrån och inte lika skraj längre.  
9/23/2010 04:01:41 am

Vad härligt att få känna på lite näringslivslyx! Tänk att det är så kul och häftigt att få chans att lära sig nya saker. Hoppas vi förmår skapa samma känsla hos våra elever.
Blir lite stressad av det du skriver om syftningsfel och att äga sitt språk. För mig var vägen lång när jag skulle erövra det skrivna språket. Läsning gick som en dans, men att skriva! Stavning var ett mysterium och det blir fortfarande fel ibland. Min meningsbyggnad gav min stackars gymnasielärare gråa hår! Du får ge mig tips och feedback på vägen om det blir helt tokigt.
Kul att vara saknad, men du klarar dig galant på egen hand.

Reply
9/28/2010 05:46:11 am

Hej.
Vilken bild du ger av din process...är imponerad över din förmåga att få fram känslan, precis så som det kan vara ibland. Håller verkligen med om att vi alla är resurs för varann, helt frånkopplat den vanliga "grottekvarnen".
Ses i morgon. Åsa

Reply



Leave a Reply.