Måns har utmanat mig, igen. Nu måste jag börja leverera. Prioriteringar krävs.
Just nu undervisar jag en 9:a i både svenska och SO. En mycket tacksam tjänst.

Måns föreslår att jag, tillsammans med eleverna, skapar bloggar, vilka ska fungera som digitala portföljer för de texter och bilder de producerar. De ska själva reflektera över lärprocessen och även konstruktivt kommentera kompisens   

9/16/2010 01:11:26 am

Viss är det härligt hur han alltid lyckas utmana och sätta igång saker i huvudet på oss. Sen gäller det "bara" att sortera, strukturera och sålla. Det känns ibland som om huvudet skall spricka när jag kommer från Blås huset, men roligt är det!

Reply
Lisa
9/16/2010 04:53:42 am

Blås huset, bra namn på huset. För visst blåser det i huvudet när man går därifrån?

Men har du tänkt på vad det är som får dig/mig/oss att anta Måns utmaningar? Att vi får lust att jobba vidare? Att vi inte lägger oss ner bara, ger upp? Kan vi få svar på det så har vi förmodligen en pedagogisk lösning för framtidens lärande!

Snygg blogg, bra början Mian!

Reply
Måns Hansson
9/20/2010 05:07:38 pm

Hej Åsa
Nu har du definierat målgruppen, hittat formen för (issu) och du har idéer om innehåll/uppdrag. Öppna flygplansdörren och kasta dig ut, vi är två lärare och sex lärarlyftare som kommer backa upp dig. Du har den lärarenergin som krävs för att genomföra uppdraget. Att ständigt utmana och stimulera är nyckelord. Jag tror på din projektide, det ska bli kul att följa!
/Måns

Reply
Måns Hansson
9/20/2010 05:10:21 pm

Förlåt Marianne – Du heter givetvis inte Åsa! Kör så det ryker (moppekillar)

/Måns

Reply



Leave a Reply.